Kā ēdiens ietekmē tavu smadzeņu darbību?



Ēšanas paradumi ietekmē ne tikai mūsu smadzeņu veselību, bet arī spēju funkcionēt. Daži produkti sniedz tūlītēju efektu, savukārt citiem raksturīga ietekme ilgtermiņā. Lai nodrošinātu optimālu smadzeņu darbību, ēdiens ir jālieto mērena daudzumā.

Ir sastopami produkti, kas uz mūsu smadzenēm iedarbojas gluži kā degviela automašīnā – tie dod spēku un nodrošina veiksmīgu funkcionēšanu. Diemžēl ir pietiekami daudz arī tādu ēdienu, kas mūsu smadzenēm kaitē, tās novājinot.

Ko ēdiens spēj izdarīt mūsu smadzenēm?

Nākamā maltīte, kuru baudīsi, vai nu stiprinās tavas smadzenes, vai arī padarīs tās vājākas. Tādēļ pirms plāno, ko ēdīsi, pārdomā, ko brokastis, pusdienas vai vakariņas var izdarīt tavām smadzenēm.

Par spīti tam, ka tādas izplatītas veselības problēmas kā depresiju un nervozitāti mūsdienās ārstē ar īpašiem medikamentiem, patiesībā īstais veselības uzlabošanas noslēpums slēpjas mūsu ēdienā.

Kad mēs patērējam barību, kas pilna ar cukuru, ģenētiski modificētiem produktiem un citiem mākslīgiem toksīniem, mūsu smadzenes samazinās, kļūst uzņēmīgākas pret dažādām slimībām un nespēj vairs kvalitatīvi pildīt savas funkcijas. Jā, patiesi, ēdiena ietekmē smadzeņu apjoms var palielināties vai sarukt. Kamēr medikamenti īslaicīgi novērsīs problēmas, maltīte var palīdzēt kļūt veselam ilgtermiņā.

Šie ir ēdieni, kuri uzlabos garastāvokli un smadzeņu funkcijas, tādēļ centies kaut nedaudz no tiem iekļaut savā ikdienas ēdienkartē:

 

  • Melnā šokolāde (90%)
  • Dabīgi audzētas olas
  • Banāni
  • Kurkuma
  • Mellenes
  • Lasis

Šajos produktos ir daudz barības vielu, kas stimulēs smadzeņu darbību un sniegs tev enerģiju.

Aptuveni 2 miljardi cilvēku uz šīs planētas cieš no dzelzs nepietiekamības organismā. Ja šī problēma tiktu atrisināta, vidējais IQ līmenis visā pasaulē paaugstinātos par 13 punktiem. Barības vielas un veselīga diēta ir tiešā veidā saistīta ar mūsu smadzenēm. Netērē laiku, skaitot kalorijas – tā vietā pārliecinies, ka produkti, kurus ēd, sastāv no tev nepieciešamajām barības vielām:

  • Cinks
  • Magnijs
  • Omega 3 taukskābes
  • Kurkumīns

Pārliecinies, ka uzņem visas barības vielas, it īpaši vitamīnus, minerālvielas un veselīgos taukus. Smadzenes palīdz nostiprināt pareizi izvēlēta pārtika, tādēļ to nepieciešams atcerēties ikreiz, kad iepērcies vai gatavo maltīti!

Produkti, kas kaitē tavām smadzenēm:

  • Tie, kuru sastāvā ir rafinētais jeb baltais cukurs
  • Pārstrādātā gaļa – cīsiņi, desa u.c.
  • Kofeīns
  • Ģenētiski modificētā pārtika
  • Soja

Atceries, ka normālu smadzeņu darbību nepieciešams nodrošināt ne tikai jaunībā, bet arī vecumdienās, kad to izdarīt ir grūtāk. Taču, ja tu jau šodien sāksi domāt par to, ko katru dienu liec uz pusdienu vai vakariņu galda, vari būt drošs, ka būsi spēris solis pretī veselīgākai dzīvei! Tavas smadzenes ir viena no svarīgākajām ķermeņa daļām, un tās ir jāsaudzē.