Veselīga diēta tiešām sākas ar brokastīm?



Diētas uzsākšana ar mērķi zaudēt svaru vai uzlabot veselību ir vērtīga, taču tas vienlaicīgi arī prasa pacietību un apņēmību. Uzsākot ko jaunu, ir jārēķinās ar izaicinājumiem, it īpaši, ja tas saistīts ar lietām, kuras dari vairākas reizes dienā – ēšanu un dzeršanu.

Kamēr tu necentīsies mainīt visu uzreiz – pastāv reāla iespēja, ka tev izdosies sasniegt vēlamo svaru. Ieskaties šajos ekspertu padomos, lai saprastu, ka svarīgāka par svara zaudēšanu ir sasniegtā rezultāta saglabāšana!

  1. Izveido veselīgu ēšanas plānu. Tajā jābūt iekļautiem gan tādiem produktiem, kas tev garšo, gan arī tādiem, kuri ir veselīgi un nav pārlieku apstrādāti, piemēram, augļi, dārzeņi, pilngraudu un zema tauku satura piena produkti, liesa gaļa, jūras veltes, pupiņas un rieksti. Pateicoties spējai ātri radīt sāta sajūtu, šie produkti noteikti tev palīdzēs pieturēties pie izvēlētā diētas plāna.

Augļos, dārzeņos, pilngraudu produktos un riekstos tu atradīsi daudz šķiedrvielu, kas ir ļoti noderīgas. Savukārt gaļā, zivīs, sojā un piena produktos ir daudz zema tauku satura olbaltumvielu.

  1. Dodies pretī mērķim soli pa solim. Pārmaiņas ne vienmēr ir vieglas. Šī iemesla dēļ labākais, ko vari darīt, ir mainīt savus ēšanas paradumus pamazām. Daži eksperti iesaka katru nedēļu pamainīt tikai vienu lietu, lai vieglāk būtu pierast pie jaunā režīma.

Tavs svarīgākais mērķis ir ieviest jaunus veselīgas ēšanas paradumus, kas darbojas nevis tikai uz pāris mēnešiem, bet ilgtermiņā. Lielisks veids, kā uzsākt veselīgu diētu, ir pārskatot krājumus virtuvē un aizvietojot tos ar veselīgākiem produktiem.

Iegādājies pavārgrāmatu vai izveido savu ēdienu recepšu listi no internetā atrodamajām idejām.

  1. Uzstādi reālistiskus mērķus. Nereti cilvēki, cenšoties nomest svaru, sapņo par nereāliem rezultātiem, kurus ir teju neiespējami sasniegt. Zaudējot pat 5% vai 10% ķermeņa svara, tu uzreiz jutīsies labāk, turklāt tas tevi motivēs turpināt iesākto, kā arī uzlabos veselību.

Eksperti iesaka ņemt vērā to, ka svara zaudēšana palīdz pazemināt spiedienu, kā arī cukura un holesterīna līmeni asinīs. Atceries, ka, ievērojot normālu diētu, nedēļas laikā iespējams zaudēt no 0,5 līdz 1 kg. Turklāt tas ietver visas trīs ēdienreizes dienā.

Noteikti neaizmirsti par brokastīm – tas ir svarīgs priekšnoteikums veselīgai diētai un veselam ķermenim!

  1. Apbalvo, nevis sodi. Lai tu saglabātu savu motivāciju pietiekamā līmenī, sasniedzot noteiktu punktu mērķu listē, atalgo sevi. Ja tā padomā, 3 kg zaudēšana vai došanās uz sporta zāli 5 reizes nedēļā ir liels sasniegums! Tajā pašā laikā – nav jābūt pārāk bargam pret sevi, kad gadās “norauties no ķēdes” un apēst to iepakojumu ar “Vecrīgām” vai lielo kūkas gabalu – katram tas var gadīties.

To vajag apzināties, un nākamreiz, kad atkal sagribēsies ko garšīgu, tu vieglāk spēsi tikt tam pāri un turpināt diētu. Eksperti iesaka – centies ieturēt diētu pēc visiem noteikumiem 80% laika un 20% atvēlēt noteikumu pārkāpšanai, proti, atslodzes dienām, našķiem un picas vakariem ar draugiem. Tu to esi pelnījis.